det där 2012 - januari-februari-mars

Nu är det sista dagen på det här året och det känns så himla knäppt så jag vet inte vad. Allting har gått så fruktansvärt fort men bra har det varit, trotts allt. För att sammanfatta det hyffsat kort så kommer jag visa det i bilder, allt från januari-december. Låter det ok? dåså. 
-
JANUARI
Hela 2012 började i Huskvarna på Olivers bakgård kan man säga. Det blev en såndär nyårsafton som innehöll allt utav det bästa så som dans, skålande, kramande och massa pussandes hejvillt. 
Jag for till göteborg och handlade nya skjortor 2hand och vandrade mest runt i mörkt läppstift och favvojackan.  En kväll gick vi för att kolla på när våra vänner hade en liten spelning på Brunnen. Efter detta visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen så vi hamnade i en danskällare cirka tjugo pers och dansadedansadedansade. Himla bra kommer jag ihåg. 
Januari var egentligen ganska mörk och kall och det hände inte särskilt mycket. Jag och Felix var ute och klättrade runt på skoltak en kväll. Det går ju också. En annan dag satt jag i danssalen i skolan och tittade på mina duktiga klasskompisar. 
-
FEBRUARI
Tillslut var i alla fall januari över och jag fick istället vara en vecka i ett lite varmare klimat på Gran Canaria. Det var fint. Jag hittade en värd bomberjacka på loppis som jag köpte av en tant för en tjuga om jag minns rätt. Hängde upp lite krimskrams på mitt rum gjorde jag också, mest för att fördriva vintertiden. 
Min klasskompis Josefine fyllde år och det firade vi med 100% överraskningskalas. Josefine har även världens bästa säng, den är rund och man kan ligga flera stycken i den utan att trängas det minsta. 
I slutet av Februari åkte jag och klassen till Göteborg för lite olika studiebesök och avslutade hela dagen med att se West side story. Sen så är det sista bilden oxå som jag nu märkte har hamnat lite fel. Det är från bästa hemmafesten när Isa precis fyllt 18 år. Dock fyller hon den 3 mars och alltså inte i februari. Men äsch.
-
MARS
Det jag kommer ihåg ifrån Mars är främst allt spelande i skolan. När jag själv inte hade lektion gick jag mest runt från rum till rum och lyssnade på när alla andra spelade. Ute började det dessutom bli varmare och vi kunde för första gången äta skolmaten ute på skolgården. En utav de bästa grejerna i världen tycker jag. 
Vi förstod att det snart skulle bli vår på riktigt och detta gjorde oss så himlans glada. Därför åkte vi ett gäng en kväll upp till finaste utsiktsplatsen och firade lite grann. Drack champagne (!) och låg mest i högar och kramades lite och skrattade lite. Dock pajjade jag min telefon den kvällen. Men det är en annan historia. 
 
fortsätter med de andra månaderna straaax.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback